פחד מהצלחה ופחד מכישלון

שלחי לחברה

פחד מהצלחה ופחד מכישלון

בדרך כלל פחדים לא מופיעים סתם, אלא הם מסתירים מאחוריהם משהו אחר – אמונה או ספק, טראומה שלא פתרנו עם עצמנו, שאיפה גבוהה יותר שאנחנו לא בטוחים בה, וכד'. כדי לטפל בפחד מהצלחה או בפחד מכישלון צריך לחפש ולמצוא את אותו דבר משמעותי יותר שהפחד מסתיר מאחוריו, ולהתעקש לרפא או להגשים אותו,
ואז – משתחררים מהפחד, ונפתחת הדרך להצלחה.
אפשר לעשות את זה עי פסיכותרפיה, ואפשר לעשות את זה אפילו רק עי הילינג – לדוגמא.
לזה אני קוראת טיפול כייפי (:
 

איך מטפלים בפחד מכישלון

פחד מכישלון הוא פשוט פחד, ומטפלים בו כמו שמטפלים בכל פחד –
מסכימים לפחד, ולמרות הפחד ממשיכים לעשות את מה שהחלטנו. (טיפים יש במאמרים אחרים שלי על פחד, הנה הלינק.
 

טיפול בפחד מהצלחה עי בחינת המציאות

אחת הסיבות הנפוצות לפחד מהצלחה היא האמונה שלא מגיע לנו. האמונה הזו הורסת לנו את ההנאה מההצלחות שלנו וגורמת לנו לפחד מהצלחה.
כדי לטפל בפחד מהצלחה צריך לבדוק למה אני מאמינה שלא מגיע לי.
לפעמים הסיבה לפחד מהצלחה היא בעצם שאולי אמת לא מגיע לנו. אולי לא עבדנו מספיק כדי להגיש עבודה טובה, אולי לא באמת נתנו את כל מה שיש לנו, אולי אנחנו לא באמת רוצים, או שפשוט יש אנשים שבאמת הרבה יותר טובים מאתנו.
ברמה הלא מודעת אנחנו הכי ישרים בעולם, ואם יש משהו שאנחנו רוצים, אבל מאמינים או חושבים שלא מגיע לנו אותו, אנחנו או נדאג שלא נצליח לקבל אותו, או שנצליח להשיג אותו, אבל אז נאבד אותו.
אז אם את באמת חושבת שמגיע לך להצליח, ועדיין, בפועל את לא מצליחה ומה שמנהל אותך זה פחד מהצלחה – אולי כדאי לבדוק עם עצמך או עם חברה טובה האם באמת לדעתם מגיע לך להצליח, האם את באמת טובה כמו שאת חושבת.
וכדאי מאוד להקשיב לתשובה – גם אם היא מעצבנת, יש מצב שיש לך שם הרבה מה ללמוד.
 

פחד מהצלחה וביטחון עצמי נמוך

אבל בדרך כלל אנחנו מוצאות פחד מהצלחה דווקא אצל הנשים שהכי מגיע להן להצליח.
במקרה הזה יהיה נכון אולי יותר לדבר על ביטחון עצמי נמוך, ולאו דווקא על פחד מהצלחה.
אולי את מאמינה שלא מגיע לך, אבל אם האמונה הזו לא מוצדקת והפחד מהצלחה הורס לך את החיים – אולי כדאי לך לבדוק אם יעזרו לך התרגילים לחיזוק הביטחון העצמי, הנה הלינק.
 

סיכום: למה כדאי ללכת לטיפול בפחד מהצלחה

אני באמת חושבת שהעולם מחכה לך! ברור לי שיש לך מה לתרום, כמו שכל אחת מאתנו באה לעולם הזה כדי להפוך אותו למקום טוב יותר, ואם את לא נותנת את מה שבאת לעולם הזה כדי לתת – כולנו מפסידים מזה, וחבל.
אז מה את אומרת?
 
אם יש לך עוד שאלות, או שאת מעוניינת להצטרף לרשימת התפוצה – כתבי לי דרך הלינק זה
© מיכל רון, ינואר 2008

מאמרים קשורים: 
שלחי לחברה

הצהרה: מיכל רון איננה רופאה, תזונאית, דיאטנית או נטורפתית, ושירותי היעוץ והליווי מתבססים על ידע אישי ונסיון מצטבר. יש לראות את הכתוב באתר זה כהמלצה בלבד, ובשום אופן אין לראות בו תחליף לטיפול מסוג כלשהו.

WhatsApp icon by Icons8