אבחון מקצועי עצמי: איך בוחרים מקצוע ב 4 צעדים פשוטים

שלחי לחברה

מה צריך לדעת כדי לעשות אבחון מקצועי או הסבה מקצועית 

הסבה מקצועית ובחירת מקצוע חדש היא אחת הבחירות החשובות שתעשה בחייך. לאחר ההסבה המקצועית, המקצוע צריך לספר לך גם פרנסה, גם עניין, גם סיפוק וגם מטרה בחיים.
הסבה מקצועית ניתן לעשות מספר פעמים במהלך החיים, וגם לאחר שבחרנו אנחנו ממשיכים לבחור, להתמקצע ולהתמחות בתת תחומים, ועדיין – העבודה שלנו, המקצוע שלנו, הם אחד היסודות החשובים ביותר שבונים את החיים שלנו.
אבחון תעסוקתי מוצלח הוא אבחון שיאפשר לך לעשות הסבה מקצועית למקצוע שיספק לך את כל אלה – מקצוע שתתחבר אליו, שתשמח להתחיל לעבוד בו, שתרגיש ש'זה זה'.
 

1. ההיבט הכלכלי של אבחון מקצועי 

הפן הכספי של המקצוע שלנו הוא הפרנסה שלנו, הוא הפנסיה שלנו, הוא הביטוח הכלכלי שלנו, וחשוב שההסבה המקצועית שתעשה תיקח קודם כל בחשבון את ההיבט הכלכלי.
חשוב לבחור מקצוע שתוכל להתפרנס ממנו בכבוד, ויחד עם זאת – ההיבט הכלכלי של המקצוע הוא לאו דווקא ההיבט הכי חשוב.
 

2. אבחון לבחירת מקצוע שאתה אוהב

השיקול הכי חשוב, לדעתי, בהסבה מקצועית היא אהבת המקצוע.
אם כייף לנו בעבודה – כייף לנו לחיות. אנחנו קמים בבוקר בכייף.
חשוב מאוד, מבחינה מקצועית ואישית, ואפילו בריאותית, לאהוב את העבודה שאנחנו עושים, לאהוב את מקום העבודה ואת האנשים שעובדים איתנו.
נכון שזה עושה את הכל אחרת?
והיות ואתה כבר עובד, ומעוניין בהסבה מקצועית - סביר גם להניח, שזו גם הסיבה העיקרית שהביאה אותך לחפש הסבה מקצועית.
 

3. הסבה מקצועית כהזדמנות למצוא עניין, התפתחות וקידום מקצועי

בני אדם הם 'חיות חושבות', ובעיקר במאה ה 21 בחברה המערבית – אנחנו שמים דגש חזק מאוד על ההיבט המנטלי של החיים.
העניין המנטלי וההתפתחות צריכים להתבטא גם בהסבה המקצועית שתעשה. העבודה אמורה לספק לך עניין. היא אמורה להיות מחדשת, מתחדשת ומהנה, ומאפשרת התפתחות וקידום. אחרת נוצרת הרגשה של שיעמום, תקיעות ודשדוש במקום.
מחקרים מראים כי אנשים שאוהבים את העבודה שלהם, שמתפתחים בה, משקיעים בה ומתקדמים בה ממשיכים לעבוד יותר שנים – וחיים יותר שנים!!!
 

4. הרמה הרוחנית של בחירה במקצוע: יעוד

לא הרבה מדברים על זה, אולי, ובעיקר לא בהיבט של בחירת מקצוע, אבל לדעתי - מאוד חשוב שתרגיש שאתה עושה משהו מועיל בעבודה שלך, שאתה תורם לאנשים אחרים ולחברה בזמן שאתה עובד.
לפי הקבלה, יש 2 היבטים לחיים שלנו. לצד התיקון – שמתבצע לרוב ברמה האישית, הזוגית, ההיבט הראשון והחשוב ביותר של החיים שלנו, בעיקר לגבי גברים, הוא היעוד –
מה באנו לתת לעולם הזה?
מה המתנה שאנחנו רוצים לתת לאנשים אחרים?
כשאנחנו מרגישים שאנחנו ממלאים את היעוד שלנו, העבודה שלנו הופכת למקור לעוצמה אישית והגשמה עצמית – והחיבור ליעוד שלך היא המטרה של הסבה מקצועית מוצלחת.
 

דוגמא להסבה מקצועית מוצלחת

הגיעה אלי פעם מישהי לאבחון לפני הסבה מקצועית.
היא למדה מקצוע מבוקש שקשה מאוד להתקבל אליו, ועבדה באותו התחום, בעבודה שאנשים רבים חלמו עליה. ובכל זאת – לא היה לה טוב, ולא היה לה מספיק כסף.
בעקבות הפגישה שלנו היא התחילה ללמד את התחביב העיקרי שלה, ותוך שנה וחצי היא הרוויחה פי 3 כסף, ועבדה רק 3 וחצי ימים בשבוע. כיום היא מצליחה מאוד, ומפורסמת בתחומה.
 

סיכום: אבחון מקצועי ותעסוקתי לצורך בחירת מקצוע

לכולנו מגיע לעבוד בעבודה רווחית, עבודה שאנחנו אוהבים וצומחים בה, עבודה שמעניקה לנו סיפוק – ולדעתי, לכולנו יש את האפשרות להגיע ולעבוד בעבודה כזו!!!
בעזרת אבחון מקצועי הוליסטי הדרך שלך להצלחה מקצועית וכלכלית יכולה להיות פשוטה ונעימה, ויכולה להפוך לתהליך של צמיחה אישית.
העבודה של החיים שלך מחכה לך, ותמיד תחכה לך, משום שאת העבודה הזו נולדת לעשות!
אני מזמינה אותך ליצור עמי קשר ולבוא לפגישת אבחון, שתגלה לך מהי העבודה הזו, ואיך להגיע אליה.
 
 
© מיכל רון, מאי 2012

מאמרים קשורים: 
שלחי לחברה

הצהרה: מיכל רון איננה רופאה, תזונאית, דיאטנית או נטורפתית, ושירותי היעוץ והליווי מתבססים על ידע אישי ונסיון מצטבר. יש לראות את הכתוב באתר זה כהמלצה בלבד, ובשום אופן אין לראות בו תחליף לטיפול מסוג כלשהו.

WhatsApp icon by Icons8