איך להתקדם בעבודה

שלחי לחברה

סיפור אמיתי שמדגים איך להתקדם בעבודה

גליה לא ממש חיפשה איך להתקדם בעבודה. היא עבדה במקום נחמד, בעבודה מסודרת, אבל יום אחד היא ביקשה חופשה של חודשיים כדי לצאת לטיול ארוך.
למרות שהיה ברור שכדאי להם להמשיך ולהעסיק אותה, במקום העבודה התחילו איתה במשחקי כוח, ואמרו לה ש'אם היא לוקחת חופש הם לא יכולים להבטיח לה כלום'.
 
גם כשגליה חזרה מהחופשה היא לא חשבה על איך להתקדם בעבודה, אלא רק על למצוא עבודה. היו לה כמה אפשרויות תעסוקה, כששתי האפשרויות העיקריות היו לחזור למקום העבודה הקודם, שבו בחרו להעניש אותה ולהעסיק אותה בתנאים פחות טובים ובמשכורת נמוכה יותר, או להתחיל לעבוד במקום חדש, פחות נחשב, באותם תנאים ומשכורת שהציעו לה במקום הקודם.
 
מטעמי נוחיות ("אני כבר מכירה את המערכת ואת האנשים") גליה רצתה לחזור למקום הישן, אפילו שהתנאים והמשכורת היו פחות טובים ממה שהיה לה קודם.
התעקשתי איתה שלא הולכים למי שלא נחמד אלינו, ובטח שלא למי שמשחק איתנו משחקי כוח, אלא אך ורק למי שרוצה אותנו, נחמד אלינו וטוב אלינו,
ולכן היא הלכה לעבוד במקום החדש והפחות נחשב.
 
עבר פחות מחודש של עבודה במקום החדש כשקיבלתי ממנה טלפון:
"קרה בדיוק מה שאמרת! הציעו לי קידום"
מהמקום הישן בו עבדה צלצלו והציעו לה גם קידום, גם תנאים טובים יותר, וגם ומשכורת גבוהה יותר.
 
אז מה למדנו על איך להתקדם בעבודה?
 

1. כדי להתקדם בעבודה צריך ללכת על מה שאנחנו באמת רוצים בלי לפחד

תיאורטית, גליה יכלה גם לוותר על החופשה הארוכה בגלל הפחד לאבד את מקום העבודה שלה, אבל בגלל התהליך שעברנו יחד כבר לא עלה בדעתה אפילו לוותר ולהפסיד לפחד.
אם הפחד היה מנהל אותה היא היתה נשארת באותו המקום עד עצם היום הזה, ומוותרת על מה שבאמת חשוב לה בחיים, וממצב כזה קשה מאוד להתקדם בעבודה.
 

2. כדי להתקדם בעבודה אסור להכנע לנוחות

אם גליה היתה חוזרת לאותו מקום העבודה לאחר החופשה במקום להסכים ללכת לעבוד במקום חדש, לא רק שהיא היתה מקבלת תנאים פחות טובים ומשכורת יותר נמוכה, אלא שלעולם לא היו מציעים לה קידום.
תכופות הדרך הכי טובה להתקדם בעבודה היא להסכים לוותר על מה שכבר יש לנו, בשביל מה שאנחנו יכולים להשיג בעתיד.
 

3. הגשמה עצמית במקום ביטחון עצמי נמוך

בדרך כלל, אנחנו מצליחים להתקדם בעבודה כחלק מהגשמה עצמית. החופשה היתה חשובה לגליה לשם הגשמת היעוד האישי שלה, וזה מה שנתן לה את הכוח ואת האומץ לעשות את מה שהיא עשתה.
אם היא היתה רוצה רק קידום, תנאים טובים יותר או יותר כסף יש מצב שהיא לא היתה מצליחה להתקדם בעבודה.
לכן, בפעם הבאה כשאת פוחדת, חישבי על האנשים שמחכים שתגשימי את עצמך, אנשים אחרים בעולם שאמורים להרוויח ממה שאת באת לתת לעולם, ותקשיבי לקול הזה, שקורא לך לעשות את מה שאת רוצה ומה שאת מאמינה לו, במקום להקשיב לקול השני, זה שאומר לך שאת לא מספיק טובה, ושלא מגיע לך קידום.
 

סיכום ראשון להתקדמות בעבודה: אזהרה

כמו שציינתי, גליה ואני עבדנו במשך כמה זמן לפני שעזבה את עבודתה, ולכן יכולנו לדאוג לכך שהיא תפעל אך ורק מהמקום של ההגשמה העצמית שלה, ולא ממקום של אגו, כעס, חמדנות או מאבקי כוחות עם אנשים במקום העבודה.
אם היא היתה לוקחת חופשה כדי לעשות להם דווקא, למשל, יכול להיות שהתוצאות היו הפוכות לגמרי!
מאוד חשוב לעשות מהלכים כאלה בליווי מקצועי, שיכוון אותך איך להתקדם בעבודה לטובה העליונה של כולם, ובלי שאחרים יצטרכו לשלם את המחיר על כך.
 

סיכום שני להתקדמות בעבודה: ניסים

שוב ושוב אני נוכחת ושמחה לגלות איך כשאנחנו מסדרים תחום מרכזי בחיים שלנו – כמו עבודה, גם שאר התחומים בחיים מסתדרים באורח נס.
חוץ מנושאי העבודה, עבדנו גליה ואני גם על הזוגיות.
באותו היום בו צלצלו והציעו לה את העבודה הטובה יותר היא פגשה גם את האהבה הגדולה של חייה  ((((-:
 
לגליה,
© מיכל רון, ינואר 2010 

מאמרים קשורים: 
שלחי לחברה

הצהרה: מיכל רון איננה רופאה, תזונאית, דיאטנית או נטורפתית, ושירותי היעוץ והליווי מתבססים על ידע אישי ונסיון מצטבר. יש לראות את הכתוב באתר זה כהמלצה בלבד, ובשום אופן אין לראות בו תחליף לטיפול מסוג כלשהו.

WhatsApp icon by Icons8