קורס ניהול פרויקטים ב 7 שלבים : סיכום

שלחי לחברה

קורס 7 הצעדים בניהול פרויקטים

7 הצעדים שלפיהם כדאי לך לנהל כל פרויקט שאתה מתחיל, הם:

  1. מטרה: לראות מה אני רוצה
  2. להגדיר את המטרה במלים מדידות
  3. לחלק את מטרת הפרויקט לתת סעיפים, ואותם לתת סעיפים וכן הלאה
  4. לראות מה צריך לעשות כדי להגשים כל סעיף של הפרויקט, בדרך למטרה
  5. לשים את כל הדברים שצריך לעשות במסגרת זמן - יומן
  6. לעשות בכל פעם את מה שצריך לעשות באותו הזמן
  7. זמן של בקרה ופיקוח על הפרויקט, במרווחי זמן קבועים מראש או באופן ספונטני. הזמן הזה מוקדש כדי לבחון את התקדמות הפרויקט או כדי לפתור בעיות, לוודא שהדברים הולכים לכיוון שאני רוצה, לחשוב מחדש אם יש דברים שאני רוצה לקדם, אם יש דברים שכבר לא רלבנטיים עבורי, ואיפה אני תקועה

 
בגדול, אנחנו קובעים מטרה ומגדירים אותה, מחלקים את הפרויקט לתת פרויקטים, ורואים מה צריך לעשות בכל שלב, שמים את מה שצריך לעשות ביומן, מבצעים, ומבקרים את הביצוע ואת ההתקדמות תוך כדי ניהול הפרויקט.
 
מה שמיוחד בתקציר הקורס הזה לניהול פרויקטים, הוא שהצעדים האלה מאפשרים לך להגשים כל דבר שאתה רוצה, ומהווים כמו stairway to heaven – מדרגות להגשמה עצמית.
 
לקורס המלא והחינמי לניהול פרויקטים לחץ על הלינק הזה.
 

קורס ניהול פרויקטים לחיים שלך

לכאורה, רק מי שרוצה להפוך למנהל פרויקטים אמור לקרוא את הקורס הזה, אבל למעשה, החיים של כל אחת ואחד מאתנו כרוכים בניהול פרויקטים, במסגרת הפרויקט הגדול – החיים שלנו.
לדעת ולהבין ניהול פרויקטים משמעו לדעת ולהבין איך לגרום לדברים לקרות, ואיך ליצור לעצמנו את המציאות שאנחנו רוצים בה.
לפעול לפי התוכנית בקורס ניהול הפרויקטים הזה יעזור לך להגשים את החיים שאתה רוצה לעצמך, להיות מי שאת רוצה להיות, ולעשות מה שאתה רוצה לעשות.
נכון שווה?
 

איך בפועל מיישמים את קורס ניהול הפרויקטים לחיים

את החיים שלנו, או את הפרויקטים באופן כללי, או את תת המשימות בפרויקטים גדולים, אפשר לחלק לשלושה סוגים:

  1. פרויקטים של יומיום
  2. פרויקטים של החיים – עבודה, זוגיות, חברים, צמיחה אישית
  3. פרויקטים מיוחדים

פרויקטים של היומיום כרוכים בדברים שאנחנו רוצים להגשים ברמה היומיומית: להתעמל, לאכול בריא, לתרגל מדיטציה, וכד'.
פרויקטים של החיים משמע – הקמת עסק, קידום מקצועי, הקמת משפחה, וכד'.
פרויקטים מיוחדים הם פרויקטים שעושים אותם רק פעם אחת בחיים, או כמה פעמים לכל היותר, כדוגמת: בחירה של בן/ת זוג, קניית דירה, יציאה ללימודים, וכד'. 
כשמבינים את 3 הסוגים השונים של הפרויקטים קל יותר להבין את ההבדלים ביניהם, ולמצוא את הסבלנות והמוטיבציה ליצור לעצמנו חיים טובים ומלאים תוך שאני מיישמים לגבי כל אחד מסוגי הפרויקטים את 7 השלבים של הקורס, ומוציאים אותו לפועל.
 

מה עושים כשהפרויקט נתקע

כל המבנה הנחמד הזה שלעיל נראה, אני מקווה, טוב מאוד על הנייר.
יחד עם זאת, למרות שעל הנייר לא מדובר בתהליך מאוד מורכב או מתוחכם, בכל זאת, הרבה אנשים שאני עובדת איתם 'נתקעים' בנקודה זו או אחרת בפרויקט החיים שלהם.
 
כשזה קורה בחיים שלנו – וזה יכול לקרות בכל אחד מהשלבים, תכופות הסיבה האמיתית היא שיעור רגשי או רוחני שצריך ללמוד, דבר חדש שאנחנו אמורים להגשים – בתוכנו או מחוצה לנו, טראומות ודברים מהעבר שעלינו לנקות, וכדומה.
בשלב הזה כבר לא מדובר בסוג המידע שאפשר לרכוש בקורס לניהול פרויקטים, אלא כדאי יותר לפנות לתחומים כמו פסיכותרפיה, מדיטציה, וכד'.
מה שטוב זה שדווקא השלבים האלה הם הזמנים והמקומות שבהם מתאפשרת הצמיחה האישית הגדולה ביותר, ושבהם ניהול הפרויקטים הופך לתהליך של הגשמה עצמית וצמיחה אישית.
שיהיה ט"ו בשבט שמח כל השנה!!!
 
© מיכל רון, פברואר 2010
למאמרים על פסיכותרפיה
איך עושים מדיטציה

מאמרים קשורים: 
שלחי לחברה

הצהרה: מיכל רון איננה רופאה, תזונאית, דיאטנית או נטורפתית, ושירותי היעוץ והליווי מתבססים על ידע אישי ונסיון מצטבר. יש לראות את הכתוב באתר זה כהמלצה בלבד, ובשום אופן אין לראות בו תחליף לטיפול מסוג כלשהו.

WhatsApp icon by Icons8