הגשמה עצמית - והאויבים הגדולים שלה

מהי הגשמה עצמית

הגשמה עצמית היא להיות כל מה שאתה יכול להיות. למצות את הזמן שיש לך בחיים האלה כך שכל יום כשאתה הולך לישון תרגיש סיפוק ושביעות רצון.
בדרך לשם אנחנו צריכים הרבה פעמים להתמודד עם הרבה דברים – עם הבחירה בדרך היותר נוחה על חשבון האמת, עם העצלנות שמונעת מאתנו לתת את ה 100% שלנו, עם השקרים הקטנים שאנחנו מספרים לעצמנו ולאחרים, ועם רגשות שונים שעולים בתהליך, וגורמים לנו לוותר על מה שאנחנו באמת רוצים.
בדרך להגשמה עצמית, מה שהכי חשוב הוא לוותר לפעמים על השכל, ולהקשיב, במקום למצפן הפנימי שאומר לך מתי אתה נמצא בדיוק במקום הנכון, ומתי אתה מרמה – אפילו רק בקצת.
וכדאי לזכור את זה –
·                    בקשר שלנו עם עצמנו
·                    באוכל
·                    באהבה
·                    בעבודה
·                    במערכות יחסים
·                    בתהליך ההגשמה העצמית
 

כשהעצלנות מפריעה להגשמה עצמית - דוגמאות

לפעמים בא לנו לאכול ג'אנק פוד – וזה לא בהכרח רע. אבל זה גם לא ממש טוב.... וזה ממש נעים!
באהבה הכי בא לנו להסחף עם מה שמרגישים. וגם זה לא תמיד ממש טוב... לפעמים לטווח הארוך כדאי דווקא לקחת נשימה ולתרגל את הברקסים.
בעבודה לפעמים בא להסתלבט. וזה ממש חשוב. לפעמים. וזה נעים. אבל בגדול, כהרגל, לתת לבטלנות לנצח גורם לנו להפסיד הרבה. (ולא רק בעבודה.)
 

הגשמה עצמית עי ויתור על הנוחיות

אם מה שאתה רוצה בחיים זה להגשים את עצמך, מאוד כדאי שתתחיל לשים לב מתי מתעוררת בך העצלנות, הרצון שלא להתאמץ יותר מדי – כדי להמנע מכשלונות בהגשמה עצמית.
כי אם תיכנע לעצמך במקומות האלה – גם אם כולם יחשבו שהצלחת, וגם אם האגו שלך יהיה מבסוט, עדיין איפשהו תרגיש שזה לא זה, שאתה לא באמת מאושר מהתוצאה.
לדוגמא - לפעמים בעבודה או במערכת יחסים עולים כל מיני דברים ממש לא נעימים – כעסים, אכזבה, או אפילו דכאון, ולפעמים זה יכול להימשך ממש תקופה.
בזמנים האלה חשוב לזכור שזה אולי לא נעים, אבל זה ממש ממש טוב – כי בזמנים האלה אנחנו מנקים דברים ישנים שישבו בפנים ועשו לנו רע בנשמה, ברגש, בשכל ובבריאות, ועכשיו, כשזה יוצא, זה אולי לא נעים, אבל זה ממש טוב.
זה דומה לגמילה – שהיא לא נוחה וכואבת, ובמהלכה תמיד עולים רגשות מאוד לא נעימים, אבל אם מתמידים ולא חוזרים להרגלים הישנים והגרועים – מצליחים, ומגיעים לשלב בחיים שהוא הרבה יותר טוב.
כך גם אם אתה תחליט שאתה מפסיק לשקר, או מנתק מערכת יחסים שלא עוזרת לך להגשים את עצמך – אולי יהיה לך קשה, בטח יהיה לך פחות נוח, אבל בסופו של דבר, אם תחזיק מעמד, תגלה שאתה מגשים את עצמך יותר, ויותר בקלות.
 

דוגמא להגשמה עצמית עי מודעות עצמית

תאר לך שהיית קם בוקר אחד ומגלה שלבית שלך נוסף פתאום עוד חדר.
את החדר הזה לא פתחו כבר המון שנים. יש שם מלא מלא דברים ישנים ושבורים.
הוא היה כמו מחסן. בוידעם שזורקים בפנים הכל, והכל מטונף ומלא אבק – אבל אז מתחילים להוציא דברים, להשליך ולנקות.
כשאנחנו עושים את זה אנחנו מתלכלכים, משתעלים ומתעטשים מרוב אבק, השרירים שלנו כואבים מרוב עבודה קשה, ובחוץ מה שרואים זה המון טינופת – שפעם היתה דחוסה וקבורה בתוך החדר הזה, ועכשיו היא מושלכת החוצה.
אבל כשזה נגמר - פתאום יש לנו חדר חדש בבית, נקי ומרווח.
 
אם אתה רוצה להשתמש בחדר הזה – שהוא יכולת חדשה, תחום חדש שאתה רוצה לעסוק בו, משהו שאהבת כילד ועזבת כי לא קיבלת תמיכה מהסביבה, או כל נושא חדש וטוב בחייך – ההתחלה לאו דווקא תהיה נעימה. גם שם יעלו כל מיני דברים מהעבר, רגשות לא נעימים, המון סיבות ותירוצים למה להפסיק, אבל אם תעבור דרך כל המכשלות האלה – תגלה שגדלת, שהחיים שלך יותר גדולים, שלתהליך שעברת אפשר לקרוא הגשמה עצמית.
וכל הטוב הזה לא היה מתאפשר אם לא היית מוכן לעבור דרך הלא נעים.
 

סיכום: הגשמה עצמית זה משהו שלפעמים צריך להתעקש עליו ולסבול עבורו

אם אתה בדרך להגשמה עצמית וקשה לך – במקום לוותר, עדיף להתייעץ ולשאול את מי שמלווה אותך בדרך – מדריך, מנחה, מנטור או מורה, כי אולי אתה פשוט נכנע להרגלים הישנים שלך, ומוותר על ההגשמה העצמית – ועל החיים שלך.
 
© מיכל רון, אוקטובר 2007
לכל התלמידים שלי שעברו דרך הקושי, והגיעו להגשמה עצמית

מאמרים קשורים: 

הצהרה: מיכל רון איננה רופאה, תזונאית, דיאטנית או נטורפתית, ושירותי היעוץ והליווי מתבססים על ידע אישי ונסיון מצטבר. יש לראות את הכתוב באתר זה כהמלצה בלבד, ובשום אופן אין לראות בו תחליף לטיפול מסוג כלשהו.