למה אתה חייב ליווי רוחני

שלחי לחברה

מזה ליווי רוחני 

ניקוי רעלים הוא אחד הדברים שהכי בריאים לגוף. בזמן הצום אנחנו נותנים למערכת העיכול יום חופש, ובזמן הזה מתאפשר למערכת החיסון 'להשלים פיגורים'.  
יחד עם זאת, מומלץ, למרות שהצום הוא דבר כל-כך בריא, לעשות צום בליווי רפואי.
כמו כן, בדרך כלל כשצמים, לפחות בפעמים הראשונות, יש תופעות לוואי שונות – חולשה, סחרחורות, טעם רע בפה, ועוד.
מי שאינו מיומן עלול להבהל מהסימנים האלה, ואפילו לחשוב שהצום מזיק לו. מתרגל ותיק או מלווה מוסמך דווקא ישמח לשמוע על הסימפטומים האלה, משום שהם מצביעים על כך שהמערכת מתנקה מרעלים שהיא צברה. אם הם חולקים איתנו את הידע שלהם זה ירגיע את הדאגה שהסימפטומים אולי עוררו, יעודד אותי להמשיך בצום, ואולי אפילו ישמח אותי – כי הגוף שלי מתנקה מכל הרעלים שצברתי.
ליווי רוחני עובד בדיוק באותו האופן.
 

ליווי רוחני לחיים

כולנו רוצים להיות מאושרים. כולנו רוצים שפע ורווחה כלכלית. כולנו רוצים עבודה שתגרום לנו לשמוח לקום בבוקר. כולנו רוצים אהבה.
והרבה מאתנו, הרבה מהזמן, לא ממש יודעים איך להגיע לשם.
ליווי רוחני עוזר למצוא משמעות בחיים.
המדריך בליווי רוחני רואה גם מי שאנחנו, גם את איפה שאנחנו נמצאים, גם את החזון שלנו – או את המקום שאליו אנחנו רוצים להגיע, וגם את הדרך להביא אותנו מהמקום שבו אנחנו נמצאים למקום שבו אנחנו רוצים להיות – ומלווה אותנו לשם בצורה רוחנית.
המורה בליווי הרוחני, משום שהוא מכיר את הדרך, יכול גם לעודד אותנו ולהראות לנו קיצורי דרך כשאנחנו נבהלים או נתקעים בחיים.
 

ליווי רוחני זה כמו שער הגיא

למה הדבר דומה? לנסיעה מתל-אביב לירושלים.
נניח שאני בתל-אביב, ורוצה להגיע לירושלים.
קודם כל אני צריכה להגיע לנתיבי איילון.
אז לעלות על כביש 1.
להמשיך לנסוע כל הדרך.
גם כשאני רואה את המכוניות השרופות בשער הגיא.
ובסוף – להגיע לירושלים.
 
היות והמדריכה בליווי רוחני רואה ויודעת איפה אני נמצאת, היא יכול לכוון אותי דרך כל הרחובות של תל-אביב עד שאגיע לאיילון.
כשאני מגיעה סוף סוף לאיילון לכאורה גמרתי את העבודה, ועלי רק להמשיך. אבל לא.
בדרך יש כל מיני דברים מפחידים. שער הגיא, לדוגמא. פתאום הכביש נהיה צר, לפעמים יש לפני משאית שזוחלת וקשה לעבור נתיב, ומשמאל יש כל מיני מכוניות שרופות.
כמו הסימפטומים בזמן הצום. למרות שאני בדרך, והגוף מתנקה, זה עלול להיות מפחיד או לא נעים.
ליווי רוחני טוב, עם מדריכה שמכירה אותי ואת הדרך ויודעת איפה אני נמצאת יכולה להגיד לי – זה בסדר, את על הדרך. היא יכולה להראות לי שהמכוניות השרופות היא סימן לא רק לאסון, אלא גם לכך שאם מתעקשים וממשיכים בסוף אפשר לנצח. היא יכולה לעודד אותי ולעזור לי להמשיך לנסוע - עד שבסוף אגיע לירושלים!
 

מה מפחיד בליווי רוחני

יש את הספקות האלה – מה אם זה רק נדמה לי? מה אם זה לא אמיתי?
ויש אנשים שפוחדים, כי הם חושבים שהסתמכות על ליווי רוחני עלולה להיות מסוכנת ולעודד תלות, ואכן - היו מורים רוחניים שניצלו את סמכותם לרעה. כדאי לזכור שכל אחד יכול לקרוא לעצמו מורה רוחני, גם אינו אדם צנוע, אחראי, נבון או בריא בנפשו. לכן כדאי, כשבוחרים לעצמנו מורה להשתמש בשכל הישר ובחושים הטובים שלנו.
ומאידך, כדאי גם לזכור כמה דברים –

  1. רצון חופשי. גם אם נתכחש לכך, לכולנו יש רצון חופשי. אנחנו בוחרים לעצמנו את הליווי הרוחני שלנו, בבחינת 'עשה לך רב', ואנחנו גם בוחרים אם לפעול לפי ההנחיות שלה, או לא.
  2. ללמוד בטוב או ללמוד ברע. הנסיון הכי קשה שעברתי בחיי קרה לי בגלל שלא הקשבתי למורה שליווה אותי באותו הזמן. לפני כעשר שנים ביליתי מספר חודשים במיטה סובלת מכאבי תופת. המורה שלי ראה לאן אני הולכת לפני שהמצב הדרדר, ואמר לי לא ללכת לשם, אבל אני בכל זאת המשכתי. מאז, מרגע שבחרתי לי מורה, אני עושה את מה שהיא אומרת לי, משום שבמקום להמציא את הגלגל מחדש, אני מעדיפה ללמוד בטוב, ולהעזר בליווי הרוחני של מי שכבר מכיר את הדרך.
  3. בחירה מודעת. רובינו מתייעצים עם אנשים אחרים או מושפעים מהם, ובעצם – רובינו זוכים לליווי זה או אחר בחיינו. המידע והדעות שמשפיעות עלינו באות מאנשים בטלביזיה, ספר, שכנה, חבר, או הבוס. בכל מקרה אנחנו 'עושים לנו רב'. אז אולי כדאי לעשות בחירה מודעת ולבדוק – מכל האנשים שאני מכירה, מי יוכל להנחות אותי? את מי אני בוחרת לעצמי כמלווה רוחני שיתאים לי ברגע זה? מי הגיע כבר לאן שאני רוצה להיות, ויכול להראות לי את הדרך כך שיהיו לי את החיים שאני רוצה הכי מהר, הכי קל, והכי בטוב.

וזה אפשר!!!
 
שיהיה בהצלחה,
© מיכל רון, מרץ 2008

שלחי לחברה

הצהרה: מיכל רון איננה רופאה, תזונאית, דיאטנית או נטורפתית, ושירותי היעוץ והליווי מתבססים על ידע אישי ונסיון מצטבר. יש לראות את הכתוב באתר זה כהמלצה בלבד, ובשום אופן אין לראות בו תחליף לטיפול מסוג כלשהו.

WhatsApp icon by Icons8