הצלחה בחיים - מה הסוד?

שלחי לחברה

הצלחה בחיים אצל גברים

בעקרון, יש 2 אפשרויות של הצלחה בחיים עבור גברים, יש 2 סוגים של אנשים מצליחים - אלו שמצליחים מהר, ואלו שמצליחים יותר לאט.
לצורך הנוחות, אני אכנה את אלה שמצליחים מהר, או בגיל צעיר, בשם 'נסיכים', ואת אלו שבונים את עצמם יותר לאט בשם 'מלכים'.
 

הצלחה בחיים של נסיך, והצלחה בחיים אצל מלך

נסיך הוא אדם שהכל בא לו בקלות. הוא נולד עם כפית כסף בפה, והולך לו. זו מהותו. הוא נראה צעיר ומתנהג צעיר, וקל לו. ההצלחה בחיים טבעית עבורו, לפחות בהתחלה.
המלך במהותו הוא אדם שבונה לעצמו את הממלכה שהוא רוצה בה, את החיים שהוא רוצה לעצמו, והוא יודע שהדבר כרוך בעבודה קשה ובמאמץ תמידי. הוא יודע שזה לא הולך להיות קל, וגם לא מהר, והוא מוכן לעבוד ולעשות את מה שצריך כדי להצליח – כדי שמה שהוא רוצה יקרה.
 

הצלחה בחיים - הזוהר

זוהר הוא אחד הדברים שהכי מאפיינים את ההצלחה בחיים בסגנון של הנסיך. הוא מצליח מאוד, ומיד, והוא זוהר. אולי כי תקופת הנעורים והילדות הן מה שמאפיין אותו כנסיך.
המלך לא זוהר. אם הוא מצליח בהתחלה, הוא מצליח בקטן. הוא אולי מתוסכל מכך שלא 'הולך לו' כמו לנסיך, אבל הוא בונה את החיים שלו לטווח ארוך, ובטווח הארוך הוא אכן מצליח.
 

הצלחה בחיים והרס עצמי

כשהנסיך מגיע לפסגה, בגלל שהוא עשה את הדרך מהר מדי, הוא מסוחרר מהגובה ו'מאבד כיוון'. בגלל זה הרבה אנשים שהצלחה בחיים באה להם מהר מדי מאבדים את הזוגיות שלהם או את החברים שלהם, מבזבזים כספים, שותים, לוקחים סמים, וכד'.
כשהמלך מגיע לפסגה, בגלל שהוא בנה את עצמו לאט, נכון ויסודי, הוא רגוע, בטוח בעצמו ומלא עוצמה.
 

הצלחה בחיים בהיבט של זמן

את ההבדל בין ההצלחה בחיים של נסיכים ושל מלכים הכי קל לראות עם הזמן.
לאחר כעשרים או שלושים שנים מנקודת ההתחלה, המלך נמצא בשיא הצלחתו, ושם הוא גם יישאר עד שיחליט לפרוש. את הנסיך, בזמן הזה, כבר שכחו, ואם לא שכחו אותו, בכל מקרה הוא לרוב כבר לא בשטח.
 

מהו הסוד להצלחה בחיים? - הצלחה ומחויבות

נסיכים פוחדים ממחויבות, משום שהמחויבות נוגדת את מהותם. המהות של נסיכים היא זוהר, כייף, נעורים, וכל אלה נהרסים כשבאה המחויבות. המחויבות היא 'אנטי נסיכות'.
עבור מלכים מחויבות היא האוטו שלוקח אותם אל ההצלחה בחיים. מחויבות היא הנכונות לעשות את מה שצריך לעשות כדי שמה שאני רוצה שיקרה אכן יקרה. מלכים יודעים את זה, ומחויבים לפעול כדי להצליח בחיים - לבנות לעצמם את הממלכה שלהם, ואת החיים שהם רוצים בהם.
 

מלך העולם:  מחויבות – המפתח להצלחה בחיים

מחויבות היא מילת המפתח שיכולה לעזור לך להפוך מנסיך למלך ולהצליח בחיים.
המחויבות לפעול, ביחד עם היכולת להסתכל על הדברים בפרספקטיבה של זמן והבחירה לפעול לטווח הארוך במקום לטווח המיידי, הן שיביאו אותך עם הזמן להצלחה בחיים: להישגים שאתה רוצה לעצמך, לחופש מהפחד ולתחושה של ערך עצמי ושל בטחון עצמי. במלים אחרות – המחויבות היא שתהפוך אותך למלך!
 
©מיכל רון, מרץ 2008
מאמרים קשורים: 
שלחי לחברה

הצהרה: מיכל רון איננה רופאה, תזונאית, דיאטנית או נטורפתית, ושירותי היעוץ והליווי מתבססים על ידע אישי ונסיון מצטבר. יש לראות את הכתוב באתר זה כהמלצה בלבד, ובשום אופן אין לראות בו תחליף לטיפול מסוג כלשהו.

WhatsApp icon by Icons8