לקיחת אחריות אישית – איך עושים את זה

שלחי לחברה

לקיחת אחריות אישית – למה זה כדאי לך

כולם מדברים על לקיחת אחריות אישית, ועל כמה זה חשוב.
כולם גם יודעים שבדרך כלל כשמדברים על זה – זה מופיע בהקשר לא ככ טוב, כשמישהו עומד לחטוף, כשמישהו צריך לקחת אחריות על כשלון, וכד'.
רק מעט מסבירים לך איך לוקחים אחריות אישית כדרך חיים, ולמה זה כדאי לך.
בשביל זה אני פה (:
 

הבסיס ללקיחת אחריות: אנחנו חיים כדי להיות מאושרים

זו האמת. כולם רוצים שיהיה להם טוב, כולם רוצים להיות מאושרים.
בהקשר הזה כדאי לזכור ש'טוב' או אושר אינם בהכרח קשורים ל'נעים' או ל'כייף'.
לפעמים אנחנו עוברים חוויות או תקופות קשות, שבדיעבד אנחנו יכולים לאמר שהן היו תקופות טובות – משום שאושר לאו דווקא קשור בנוחות. אושר קשור למשמעות ובטעם לחיים. הנה לינק למאמר שמסביר את זה קצת יותר בפירוט.
 

למה קל לקחת אחריות – כי אושר הוא המצב הטבעי שלנו

לכל אחד מאתנו יש בפנים מצפן פנימי שאומר לנו לאן ללכת, מה נכון ומה לעשות.
הדרך היחידה להיות באמת מאושרים היא על-ידי הקשבה לקול הפנימי הזה, עי להיות נאמנים לעצמנו, עי לעשות את מה שנולדנו לעשות, את מה שאנחנו באמת רוצים לעשות. שוב – לאו דווקא את מה ש'בא לנו' לעשות.
זה מה שנקרא לקיחת אחריות אישית – אחריות כלפי עצמך להתנהג לפי מה שנראה לך נכון וטוב, לא רק לעצמך, אלא לכולם. לא ברגעים של כעס, אלא כשאתה יושב בשקט וחושב על החיים שלך.
יש את מה שחייבים לעשות – לספק את הצרכים שלנו, כדוגמת אוכל או שינה;
יש את מה שבא לנו לעשות או לא בא לנו לעשות – להוציא כסף, להתבטל, או ההיפך שלהם – לתרץ תירוצים למה אי אפשר, קשה, מסובך או מפחיד לעשות את מה שאנחנו באמת רוצים לעשות. הדרך הזו נוחה, אבל היא מובילה למטה. היא בחיים לא תרים לך את המצב רוח, או את החיים.
ויש את הדרך של ההגשמה העצמית. זו הדרך של לקיחת אחריות אישית.
 

איך להשתמש בלקיחת אחריות אישית כדי לתקן את החיים שלך

כשרע לך – אתה יכול לוותר או לקטר, ולהשתמש באותם תירוצים שיכולים היו לעצור אותך קודם.
אם אתה מעדיף את הדרך של אחריות אישית, אפשר גם לבדוק איפה אתה עוצר את עצמך מלהגשים את מה שאתה רוצה, ואיך; איזה תירוצים וסיפורים אתה ממציא כדי לעצור את עצמך ולאמלל את עצמך לחינם – והאם אתה בוחר להמשיך כך.
 

מסקנה – לקחת אחריות אישית זו הדרך הכי קלה, טובה ופשוטה לחיים

נראה לי שווה להבין שהסיכוי היחיד שלך לאושר אמיתי הוא לעשות את מה שנולדת לעשות, להפסיק להאמין לסיפורים מבחוץ או מבפנים, ובמקום – בכל מקום שאתה לא מצליח, לא מאושר או לא בעוצמה שלך – לקחת אחריות על החיים שלך, לראות איפה אתה משקר לעצמך או לאחרים, מה אתה עושה שפוגע בעצמך ובאחרים, או מה אתה לא עושה שיכול לעזור לך לשנות כיוון.
שיהיה בהצלחה (:
 
© מיכל רון, מרץ 2008

מאמרים קשורים: 
שלחי לחברה

הצהרה: מיכל רון איננה רופאה, תזונאית, דיאטנית או נטורפתית, ושירותי היעוץ והליווי מתבססים על ידע אישי ונסיון מצטבר. יש לראות את הכתוב באתר זה כהמלצה בלבד, ובשום אופן אין לראות בו תחליף לטיפול מסוג כלשהו.

WhatsApp icon by Icons8