5 טיפים לניהול זמן נכון – והסיבה האמיתית שבגללה אתה לא מצליח

שלחי לחברה

הזדמנות הפז שלך ללמוד ניהול זמן נכון

עד היום השתייכת תמיד למאחרים הכרוניים?
ניהול זמן נכון זה בשבילך מדע בדיוני?
הגעת למקום הנכון!
 
כי היום פנו אלי היום מהרדיו - מהתוכנית זמן אוויר עם מנחם טוקר ברדיו 93 FM,
וביקשו שאתן טיפ למאזינים –
איך להפסיק להשתייך למאחרים הכרוניים וללמוד לנהל את הזמן נכון.
הנה הראיון מהרדיו:
 
והנה ההסבר היותר מפורט לסוד שמונע ממך להצליח:
 

2 תרופות סבתא לניהול זמן נכון

1. הפטנט על הטריק הראשון לניהול זמן נכון רשום על שם סבתא שלי, שהיתה מכוונת את השעון שלה תמיד 10 דקות קדימה, וכך היא היתה תמיד בזמן.
גם אני עושה את זה כיום לפעמים, וזה באמת עובד!
2. אם תתכנן מראש להגיע לכל מקום רבע שעה קודם, תגלה שנשארות לך תמיד עוד כמה דקות לפני כל פגישה חשובה כדי להתארגן על עצמך, ואם לכל היות אחרת בכמה דקות – עדיין עמדת בזמנים (:
 
בתכלס, למרות שככ הרבה אנשים מכירים את הטריקים האלה – זה לא עובד, והם נשארים מאחרים כרוניים שלא מצליחים לנהל את הזמן שלהם בצורה אפקטיבית.
זה בגלל שהם לא מבינים שהאיחורים הם רק סימפטום, שקורה בגלל סיבה עמוקה יותר.
 

הסיבה האמיתית לאיחורים כרוניים ולאי הצלחה בחיים

היא כעס!
גם אם זה לא מה שאתה מרגיש, עדיין, אם תסתכל על מה שאתה עושה לצד השני – פוגע בו! תראה שהסיבה האמיתית לכך שאינך מצליח לעמוד בזמנים היא כעס!
כמו כולם, גם אתה בטח לא רוצה להרגיש את הכעס – כי זו תחושה לא נעימה והיא מוציאה אותך רע, אז אתה פשוט לא מרגיש, אבל עדיין - אתה מבאס, מעניש, מדאיג, מעצבן ומזלזל באדם אחר – משום שיש לך בלב כעס.
אולי אתה באמת לא כועס על האנשים שאתה פוגע בהם, אבל זה רק אומר שאין לך אומץ להכיר בכעס שלך ולפרוק אותו בהקשר של האנשים הרלבנטיים, ולכן אתה פורק אותו על אנשים אחרים, שלכאורה, או בטווח המיידי, סביר להניח שיפגעו בך פחות מאשר האנשים שעליהם אתה באמת כועס.
אם תיכשל בניהול הזמן ותחרב את כל הפרויקט – אולי יפטרו אותך, אבל סביר להניח שלא מיד. לעומת זה סביר להניח שאין לך אומץ להתעמת עם אמא שלך, למשל, וגם אם תעשה את זה – זה לא יעבוד, היא לא תקשיב ולא תבין, שום דבר לא ישתנה, ובסופו של דבר תרגיש הרבה יותר רע מאשר אם תפוטר ):
לכן עדיף ללכת בדרך של המאחרים הכרוניים, ולוותר על ניהול הזמן שלך ועל ניהול החיים שלך?
כי יש דרך אחרת!
 

איך אפשר לקדם ניהול זמן נכון בדרך לא כואבת

אם אתה רוצה להתחיל להתנהג בצורה אפקטיבית לנהל את הזמן שלך בצורה בונה במקום שהכעס ינהל את החיים שלך, קודם כל צריך להבין שזה בסדר, שכולם כועסים. זה חלק מהחיים, משהו שיש לכולם, כמו ללכת לשירותים.
רק בדיוק כמו שאתה לא מתפנה באמצע הסלון, אלא עושה לזה מקום בבית, סוגר את הדלת ומוציא בפרטיות את כל מה שמסריח – אפשר לעשות את זה גם עם כעס!
כמו שניהול זמן נכון מקצה זמן למקלחת ולשרותים, ניהול זמן נכון מקצה זמן גם למודעות, לחיים, ולתירגול היומיומי שלך – כדי להישאר בריא, גם פיזית וגם נפשית.
הנקודה החשובה היא ללמוד לפרוק כעס בצורה שלא תפגע באנשים אחרים – להבדיל מאי עמידה בזמנים, שכן פוגעת בכל מי שמעורב בפרוייקט.
אפשר אפילו לראות את הקורס בניהול זמן נכון בתור הזדמנות לעבוד על כל מה שמעצבן אותך, וללמוד לפרוק כעס בצורה שאינה פוגעת באחרים.
 

אז מהן 5 הטכניקות הפשוטות שיעזרו לך לנהל את הזמן בצורה נכונה

  1. ספורט! לרוץ, לעלות מדרגות, להזיע, ללכת לשחות, או כל מה שיעזור לך להוציא אנרגיה – את האנרגיה של הכעס, אבל באופן חיובי. את כל האנרגיה הזו, לאחר שפרקת אותה, תוכל לתעל לעבודה יעילה במסגרת לוח זמנים חכם.
  2. לנקות את הבית, כמו ש'מנקים את הכעס', עם דגש על חובט השטיחים והכריות. יצא לך בית נקי וגם תעמוד בזמנים!
  3. לכתוב!!! הנייר סובל הכל – קללות, 1,000 פעמים לכתוב 'אני כועס', את כל מה שאתה רוצה להגיד ולא יודע איך, ויודע שלא יקשיבו לך, ויודע שאין מה כי במילא יענו לך ושום דבר לא ייכנס. פשוט להוציא את זה מהמערכת החוצה, שיהיה על הדף.

ולא, לחשוב את זה בראש, או אפילו להגיד את זה בקול רם לא עובד!
אתה תראה שתוך כדי כתיבה יעלו לך רעיונות שיקלו עליך לנהל את הזמן, כל מיני קיצורי דרך שלא חשבת עליהם, או שאפילו פתאום תרגיש שאתה יכול כרגע לקום ולעשות משהו שאתה דוחה כבר חודשים!

  1.  אחרי שכתבת, פרקת מלבך והוצאת את הכל – אפשר לשרוף, לקרוע, לגרוס, או להשמיד את הכתוב בכל דרך שהיא. גם תענוג (:
  2. ואולי הכי חשוב – אפילו עצם המודעות לכך שאתה כועס וההסכמה שלך לקבל את זה יכולה להוריד במידה רבה את הסטרס שהפך את ניהול הזמן שלך עד היום ללא אפקטיבי.

 

סיכום: איך לנהל זמן נכון

ככל שתשקיע יותר זמן ב 5 תרגילי הכעס שלעיל – כך יהיה לך קל יותר לנהל את הזמן שלך בצורה נכונה. אחת התלמידות שלי, שהיה לה בעסק דד ליין פעמיים בשבוע, היתה נוהגת לעשות אחרי כל שעה של עבודה חצי שעה של תרגילי כעס. אלו היו הימים הכי פרודוקטיביים שלה, ובימים האלה היא תמיד עמדה בזמנים! לזה אני קוראת ניהול זמן נכון (:
בקרוב אצלך ?
 
אם אהבת את המאמר – אשמח אם תשתף אותו.
אם אתה רוצה לקבל את המדריך להצלחה או אם יש לך עוד שאלות, אשמח לענות בלינק הזה
©מיכל רון, ינואר 2017 

מאמרים קשורים: 
שלחי לחברה

הצהרה: מיכל רון איננה רופאה, תזונאית, דיאטנית או נטורפתית, ושירותי היעוץ והליווי מתבססים על ידע אישי ונסיון מצטבר. יש לראות את הכתוב באתר זה כהמלצה בלבד, ובשום אופן אין לראות בו תחליף לטיפול מסוג כלשהו.

WhatsApp icon by Icons8