איך למכור יותר בעזרת אינטליגנציה רגשית

שלחי לחברה

למכור טוב יותר עי אינטליגנציה רגשית

כשאנחנו רוצים שמשהו יהיה נקי, מה אנחנו עושים?
מנקים את הלכלוך!
וכשאנחנו רוצים להצליח במכירות?
באופן פרדוקסלי, אם אנחנו רוצים להצליח במכירות, כדאי לנו לעבוד על איפה שאנחנו לא מצליחים למכור, ועל הסיבות שמפריעות לנו במכירות.
 

אינטליגנציה רגשית נמוכה מובילה למכירות גרועות

דיברתי היום עם אנשי מכירות. הם נתנו לי אינפורמציה לא מדויקת, אף אחד שם לא בדיוק יודע מה השני עושה, היה הרבה בלגן ואני הייתי לא מרוצה.
אז מה הם עשו כשאמרתי להם?  התווכחו איתי וצעקו עלי!!!
אם אני כלקוח לא מרוצה מהמכירות - לא מהשרות ולא מאיך שהם מתייחסים לתלונה שלי, אז מה הפלא שהמכירות שלהם נמוכות בהרבה ממה שהם יכלו למכור?
ומה היתה הסיבה למכירות הככ גרועות שלהם?
אינטליגנציה רגשית נמוכה.
 

אינטליגנציה רגשית נמוכה מפריעה ליישם במכירות את מה שאנחנו יודעים

אני בטוחה שגם אנשי המכירות שאיתם דיברתי למדו באיזשהו קורס מכירות שלא מתווכחים עם הלקוח, ובטח ובטח שלא צועקים עליו. גם הם יודעים בתאוריה שיותר כדאי להקשיב ללקוח, לבדוק מה מפריע לו, ואז, אם יש מקום – ליישם את המלצותיו של הלקוח, ואם אין מקום – בתור אנשי מכירות הם אמורים להגיד: "תודה על פנייתך", או משהו כזה. בנימוס!!!
ברור שבתור אנשי מכירות הם לא היו אמורים לצעוק עלי. לא?
ובעצם – אף אחד מאתנו, גם אם אנחנו עוסקים בניהול ואנחנו לא אנשי מכירות, אף פעם לא אמור לצעוק על אנשים ולהתווכח איתם. כן, כן! לא עם הבוס, לא עם בן/בת הזוג, לא עם הילדים, לא עם חברים, לא עם שכנים. לא עם אף אחד!
אז אם אנחנו כל-כך חכמים, למה זה לא הולך?
משום שהאינטליגנציה הרגשית שלנו נמוכה, משום שאנחנו מלאים ברגשות שעוכרים את התודעה שלנו ומפריעים לנו לתפקד בצורה מיטבית. פחד, אשמה, כעס, תחושת חוסר אונים, עצב, בלבול, מבוכה, ובושה מונעים מאיתנו לבצע מכירות ולתפקד בצורה מוצלחת עם בני אדם אחרים – בעבודה ומחוץ לעבודה.  
ברגשות שלנו אנחנו אמורים לטפל בצורה נאותה ובהתאם לכללי האינטליגנציה הרגשית, אחרת הם מהווים עבורנו בעיה, והבעיה היא שבכל פעם שאנחנו נדרשים לתפקד הרגשות חוסמים לנו את הדרך. אנחנו לא מצליחים לתפקד כי אנחנו מתביישים; אנחנו לא מצליחים להקשיב כי אנחנו כועסים; אנחנו לא עושים מה שאנחנו רוצים כי אנחנו פוחדים, ועוד, ועוד.
אינטליגנציה רגשית עוזרת ללמוד איך לעבוד עם הרגשות האלה ולחוות יותר איזון ויותר שלווה בחיים שלנו, במקום שהכעס, הפחד והבדידות יפריעו לנו במכירות, בזוגיות, עם חברים, ובאופן כללי – בחיים.
 

סיכום: איך מפתחים אינטליגנציה רגשית

כדי להצליח במכירות צריך להבין איך עובדת אינטליגנציה רגשית.
צריך להבין שאם משהו לא הולך לי, הרבה מאוד פעמים זה משום שמה שעוצר אותי שם זה 'לכלוך' רגשי – ארועים שנשארו בתור טראומה, במקום שיהפכו לנסיון חיים, רגשות שעדיין קשה לי להסתדר איתם, אנשים שעוד לא למדתי מהם את מה שהם באו ללמד אותי, ולכן הם עדיין מעוררים בי תגובות קשות.
אם אני רוצה להצליח, במכירות או בחיים, כדאי לי להשתמש בטכניקות של אינטליגנציה רגשית כדי לנקות את הלכלוך הרגשי הזה, שמורכב ברובו מכעס, פחד ועצב.
ואיך 'מנקים' 'לכלוך רגשי'?
בעבודה רגשית!!! בדרך כלל קוראים לעבודה כזו פסיכותרפיה – ריפוי של הנפש וניקוי שלה מכל אותם רגשות שמפריעים לנו לשמוח, לחיות ולהצליח, בעזרת טכניקות של אינטליגנציה רגשית.
את העבודה הזו על הרגשות אפשר לעשות לבד, בטכניקות שונות, או עדיף -  מבחינת זמן, כאב והפסדים, בעבודה אישית עם מטפלת.
 
© מיכל רון, יולי 2008

מאמרים קשורים: 
שלחי לחברה

הצהרה: מיכל רון איננה רופאה, תזונאית, דיאטנית או נטורפתית, ושירותי היעוץ והליווי מתבססים על ידע אישי ונסיון מצטבר. יש לראות את הכתוב באתר זה כהמלצה בלבד, ובשום אופן אין לראות בו תחליף לטיפול מסוג כלשהו.

WhatsApp icon by Icons8