איך להצליח בחיים

שלחי לחברה

איך להצליח בחיים גם כשתקועים

כולנו רוצים להצליח בחיים, ויחד עם זאת, כמעט כולנו מרגישים לפעמים שהגענו למבוי סתום, שאיננו יודעים עוד מה לעשות, שמשהו – ואפילו קטן – מפריע לנו, ואיננו מצליחים לשנות דבר. לא כל שכן גדול הסבל ביותר כשהדברים מגיעים לחיי המשפחה, לרווחה הכלכלית, לקריירה, למקום העבודה, וכד'.
דווקא על מקרים אלו ברצוני לדבר - איך להצליח בחיים גם כשתקועים.
 

איך להצליח בחיים: מה הגורם המשפיע

בדרך כלל אנחנו תולים את אושרנו (או את סבלנו) בגורמים החיצוניים לנו, ומכאן קצרה הדרך לתחושת חוסר אונים. אנחנו חושבים שאין משהו שאנחנו יכולים לעשות כדי להצליח בחיים, שהכל תלוי בגורל או במזל. אם זה ככה, אז בעצם – אתה פשוט לא יודע איך להצליח בחיים.
לעומת זאת, את יכולה גם להציב אותך במרכז חייך – מה שאת עושה, מה שאת מאמינה, מה שאת מרגישה, מה שאת חושבת ומה שאת אומרת, ולתפוס את כל מה שקורה סביבך כשיקוף בלבד למי שאת, ואז התשובה לשאלה איך להצליח בחיים היא לשנות את מה שאת עושה, את איך שאת מדברת, ואולי גם לבדוק את האמונות שלך.
נכון שגם גורמים חיצוניים משפיעים על אושרנו, אבל בשורה התחתונה ההצלחה בחיים לא נקבעת על-ידי ההכנסה, בן/בת הזוג, וכד', אלא על-ידי האופן שבו אנחנו תופסים אותם  ומרגישים לגביהם. הדבר נכון לגבי נסיבות חיים רגילות, ואולי אפילו במיוחד בנסיבות קיצוניות מאוד כדוגמת מלחמה וכד' – כמו שניתן ללמוד מספרו של ויקטור פרנקל 'האדם מחפש משמעות', המספר על מה שעבר בתקופת השואה. ויקטור פרנקל הצליח להשאר בחיים ולבנות את עצמו כמומחה בינלאומי עי כך שבתקופה הכי קשה שעברה עליו הוא בחר לשנות את נקודת המבט שלו על החיים.
הרעיון הזה אינו חדש, כמובן, והוא מהווה את הבסיס לרוב רובן של התורות שעניינן לאפשר לבני אדם ליצור שינויים חיוביים בחייהם או לשוב ולקחת את המושכות לידיהם בכל הנוגע לאושרם האישי. אלו יכולות להיות תורות רוחניות, אבל גם מנטורים מודרניים שבאים ללמד אותנו איך להצליח בחיים.
 

מה הכי חשוב לזכור כדי להצליח בחיים

הדבר החשוב ביותר להפנים כדי להצליח בחיים הוא את החופש הגדול שיש לנו בחיים – גם אם זה לא נראה ככה. איך להצליח בחיים כשאנחנו לא יכולים לשנות את הסיטואציה? על ידי שינוי ההתייחסות שלנו לאותה הסיטואציה. אפשר לקטר על מקום העבודה ואפשר למצוא מקום עבודה אחר. אפשר לקטר על בן/בת הזוג ואפשר לפעול כדי לשפר את מערכת היחסים, או לחליפין לוותר עליה. אלו דוגמאות לשינוי הסיטואציה כדרך להצליח בחיים.
באותו האופן – וזו הנקודה שרובינו במשך רוב הזמן 'שוכחים' – ניתן לקונן על הסבל הפוקד אותנו, אך ניתן גם להפוך אותו לדבר מה מועיל ומיטיב. במקום לדבר על 'בעיות' אפשר לחשוב על הזדמנויות! במקום לקטר על 'צרות' אפשר לחפש ולמצוא את אפשרויות הצמיחה החדשות. גם המצב הכי גרוע הוא הזדמנות להצליח בחיים.
נקיטת עמדה שכזו לגבי החיים ולגבי הצלחה משנה לחלוטין את החוויה שלנו, כאשר במקום סבל, קושי, צרות ובעיות אנחנו מתחילים בהדרגה לראות את השיעורים החשובים ואת האיכויות החדשות בעצמינו, שהחיים מאפשרים לנו ללמוד, לתרגל ולהוציא לפועל, וזו בדיוק הדרך, והתשובה לשאלה איך להצליח בחיים.
 

איך להצליח בחיים עי עבודה קשה

קל לדבר, וקשה לעשות. אין ספק שמדובר במלאכה הקשה ביותר בחיינו – שינוי דפוסי חשיבה ורגש המקובעים בגופינו ובחיינו, לכאורה מאז ומעולם. נדמה לנו שככה אנחנו, ולכן נגזר דיננו שלא להצליח בחיים.
ובכל זאת, הנקודה החשובה היא תפיסת העבודה על עצמנו כפתרון לסבל. איך להצליח בחיים? עי עבודה קשה – לאו דווקא בעולם החומרי, אלא עבודה קשה על הפנימיות שלנו, המודעות שלנו והרוחניות שלנו.
 

איך להצליח בחיים עי אימון אישי

באותה המידה חשוב, ואולי אף קריטי לציין שכדי להצליח בחיים באמת לא מספיק להתעסק רק ב'פתרון בעיות' או ב'כיבוי שריפות'. אם נלך ליעוץ או לטיפול כמה פעמים בכל פעם שצצה בעיה לא באמת נצליח בחיים, והמצב לאו דווקא ישתנה לטווח הארוך. הדרך היחידה להצליח בחיים ולהיות מאושרים יותר היא להתחייב באופן חד פעמי ויומיומי כאחת לעבוד בהתמדה על ההתפתחות האישית שלנו.
ובנוגע לאמונה - אין כל צורך באמונה כדי להצליח בחיים. צריך אך ורק לעבוד בסבלנות ולטווח ארוך כדי להמשיך ולהתמיד עד שנראה את התוצאות, ואלו תגענה לכל היותר תוך מספר חודשים, אך תכופות כבר בשבועות הראשונים.
ולכל היותר - מה הפסדנו? 5 דקות של תירגול יומי במשך 3 חדשים לחינם? בזבזנו 8 שעות מחיינו – פחות ממה שהיינו 'שורפים' על בהייה בטלביזיה בשבוע – דבר שבטוח לא היה עוזר לנו להצליח בחיים.
 

סיכום: איך להצליח בחיים עי אימון אישי ומודעות

כדי להצליח בחיים פחות חשוב באיזה אמצעים אנחנו נוקטים. ניתן 'לעבוד' דרך הגוף, הרגש, המיינד, או אפילו האנרגיה. אפשר לעשות יוגה, טיפול רגשי, מדיטציה, מודעות או הילינג. בכל 'אינדקס מטפלים' מופיעה רשימה ארוכה של שיטות ריפוי ועבודה, כשלכל אדם יכולה להתאים שיטה אחרת או שילוב שונה של שיטות, שכל אחת ואחת מהן מלמדת איך להצליח בחיים.
הדבר החשוב ביותר לזכור הוא שיש בידינו את האפשרות הממשית להצליח בחיים ולהיות מאושרים, וזאת אך ורק על-ידי נטישת 'דרך הסבל' של העצלנות והאשמת הגורל, המזל או האחרים, ובמקום – כדי להצליח בחיים עדיף לבחור בדרך הארוכה והמתגמלת יותר, היא 'דרך העבודה' – דרך של מודעות עצמית והתפתחות אישית, שהן הדרך האמיתית היחידה להצליח בחיים.
 
©מיכל רון, מאי 2003

 

מאמרים קשורים: 
שלחי לחברה

הצהרה: מיכל רון איננה רופאה, תזונאית, דיאטנית או נטורפתית, ושירותי היעוץ והליווי מתבססים על ידע אישי ונסיון מצטבר. יש לראות את הכתוב באתר זה כהמלצה בלבד, ובשום אופן אין לראות בו תחליף לטיפול מסוג כלשהו.

WhatsApp icon by Icons8