מדע ההתעשרות: סיכום הספר

שלחי לחברה

ווטלס, וואלאס די. 1910. מדע ההתעשרות. תרגמה וערכה: ניבה לב.
 

הזכות להיות עשירה  

השאיפה לעושר היא שאיפה לחיים יותר מלאים, נורמאלי וטוב. חיים עבור הגוף, השכל והנשמה, וכולן ראויות אותו דבר. תלויות אחת בשניה לשם מימושן. לא להתכחש לאף אחת מהן. שאיפה שרוצה להתממש, פונקציה שרוצה להתבצע.
 

התעשרות היא מדע  

חוקים של צבירת עושר. כסף ורכוש נובעים מעשיה בדרך מסוימת. סיבות דומות מביאות לתוצאות דומות. לא בגלל חיסכון / קמצנות, ולא כי לא בזבזנים. לפעול נכון – מביא הון גם אם אין, מוביל לעיסוק הנכון, למגורים במקום הנכונים. להתחיל מאיפה שנמצאים. לחיות בהרמוניה עם החוקים.  
 

אין מונופול על הזדמנויות לעושר

"היקום אינו אלא נוכחות עצומה וחיונית, והוא נע תמיד ובאופן טבעי לקראת חיים נוספים ולקראת תיפקוד מלא יותר." הטבע נוצר לשם התפתחות החיים והעצמתם, ולכן כל מי שמשרת את החיים יהנה משפע – אחרת יוצא שה' סותר את עצמו ומאיין / מרוקן מתוכן את עבודתו שלו.
 

העקרון הראשון של מדע ההתעשרות

המחשבה היא הכוח היחיד שמסוגל לייצר עושר ממשי מתוך החומר נטול הצורה. הדברים עשויים מתוך חומר חושב, והמחשבה על צורה בתוך החומר הזה מניבה את הצורה. לשתפ עם ה'!!! לרכוש מיומנות חשיבה רצויה, = לחשוב אמת! ללא קשר למראית העין. לחשוב לפי מה שרוצה > לפי רושם חיצוני, וזה דורש עבודה. חשיבה קבועה ורצופה בכיוון שרוצה. אם מתבוננת בעוני זה מה שיוצרת, אלא אם כן נצמדת לאמת שעוני לא באמת קיים. לחשוב על בריאות כשמוקפת מחלה, על עושר כשמוקפת עוני – לשלוט על מחשבתי!!! מאפשר לשלוט על הגורל ולהשיג כל מה שרוצה. להצמד לעובדה המהותית שבבסיס כל מראית עין – שיש ישות חשיבה אחת, שממנה ודרכה הכל נברא. להאמין בשלוש הנחות יסוד 1.קיים חומר חשיבה שממנו הכל נברא. 2.לחשוב בתוך החומר הזה מייצר את מה שמשקף את המחשבה. 3.אפשר ליצור דברים במחשבה, ואז להטביע את המחשבה בחומר נטול הצורה, עד להיווצרות הדבר עליו חשבתי. 
 

העקרון השני של מדע ההתעשרות: להעצים את החיים

להפטר מהמחשבה הישנה, שה' רוצה שאהיה עניה. זרע שנופל לאדמה מכפיל תצמו. כנל התבונה כפופה לאותו צורך בהתרחבות. כל מחשבה גורמת לי להזדקק למחשבה נוספת, ההכרה מתרחבת, כל דבר שלומדת גורם לי ללמוד עוד דברים, הידע כל הזמן מתעצם, כל כשרון שמטפחת גורם לי לרצות לטפח עוד כשרונות. אני כפופה לדחף של החיים לבקש לעצמם ביטוי, לרצוו לדעת, לעשות ולהיות יותר. לשם כך צציוד – עושר, כדי שאוכל לחיות יותר. השאיפה לעושר היא היכולת לבקש מימוש גדול יותר של החיים, כמו הצמח שרוצה לפרוח, החיים שמבקשים ביטוי ממשי ומלא יותר, כי היכולות שטרם מומשו רוצות להיכנס לפעולה, כוח שמבקש לבוא לידי ביטוי. בגלל התשוקה לחיות צורך לברוא דברים. להתעשר לא כדי לחיות בחזירות. לא תחרות!!! אלא יצירה! וין וין! לא על חשבון מישהו אחר, לא לגנוב. להתעשר כך שכשיהיה לי לכולם יהיה יותר. אין גבול להיצע. לכן לא לדאוג שמא ישיגו אותי, ש'כל הדברים הטובים ייתפסו', או שהתאגידים ישתלטו על הכל. כי הכל נברא מתוך המחשבה.
 

כיצד העושר בא אליך

לתת יותר ממה שקיבלתי. להיצמד לתמונה מנטלית מתוך אמון = וודאות שהיא בדרך אלי, שהיא כבר שלי.
 

להכיר תודה על מה שמקבלים

עי להתקשר לתבונה העליונה בדרך הרמונית = התאמה וכיוון מנטלי באמצעות הכרת תודה. ישות עליונה שממנה הכל נובע, שנותנת לי כל מה שאני רוצה, ולתקשר איתה עי הכרת תודה עמוקה. כמה שיותר הכרת תודה באים יותר דברים טובים יותר מהר. מחבר אותי לה'! להתמקד בטוב ביותר > בנחות, בעוני – כי אז זה מה שמביא. הפוליטיקאים ואילי ההון להגיד תודה גם עליהם. בינתיים זה מה שיש, ה' צריך גם אותם. אחרת אנרכיה. דרכם יבוא אלי מה שאני רוצה.
 

איך להתעשר - עי לחשוב בדרך מסויימת

קודם כל לדעת מה אני רוצה! הצהרה ברורה וקונקרטית של מה שרוצה. כמו שקוטב מגנטי מושך אליו את מחט המצפן. מטרה!!! לראות את עצמי כבר משתמשת בדברים שרוצה.
 

כיצד להשתמש ברצון

לא להשתמש בכוח!!! לא על אנשים, ולא על ה'. לא כוח פיזי, ולא כוח מנטלי. "החומר ידידותי מטבעו, ומעוניין עוד יותר ממני להעניק לי את מה שרוצה."(27) להפעיל את כוח הרצון על עצמי בלבד! אמונה ומטרה יציבות ורציפות יוצרות הטבעות חיוביות בחומר. > צונת לספק ולפחדים, דאגה, ח.אמונה – מרחיקים ממני את החומר התבוני. "אם ברצוני להתעשר, לא לחקור את העוני!" כמו הרפואה כמדע המחלות, או הדת כמדע החטאים. להתרכז בריפוי! "העוני לא זקוק לצדקה, הוא זקוק להשראה" להתעשר עי יצירה > עי תחרות. יצירתיות פותחת דלת לאנשים אחרים לבוא אחרי. תפקיד הרצון להשאיר אותי ממוקדת בטוב! למקד את תשומת הלב בתמונה המנטלית של העושר + הכרת תודה ואמונה!! המיקוד בחזון ובטוב ממלא באנרגיה!
 

שימוש נוסף ברצון

לא לדבר / לחשוב על העוני שחוויתי / שחווי הורי / אחרים. גם לא להתייחס לחושפי שחיתויות. פני העולם לה' > לשטן! כל הדברים הלא נעימים יתפוגגו, יותר מהר ככל שפחות אעסוק בהם. קורטוב של עשיה שווה קג של תאוריה!
 

איך להתעשר - עי לפעול בדרך מסוימת

מחשבה היא העוצמה היצירתית. צלהוסיף אליה גם פעולה! כשמה שארצה יגיע אלי, הוא יהיה בידי אחרים, שיבקשו עבורו תמורה. "בעזרת המחשבה מבוקשי יגיע אלי. בעזרת הפעולה אקבל אותו!" תמיד לפעול! ולמקד בפעולה את מחשבותי!
 

פעולה יעילה

מתחילים מאיפה שנמצאים! לא מחכים לפעול עד שאגיע לאן שרוצה! למלא את תפקידי עד תום איפה שנמצאת! לעשות כל יום מה שיכולה לעשות באותו היום! לא להזניח ולא להתבטל! לא להפריז ולא להלחץ. כל דבר בעיתו. לעבוד יעיל > הרבה. כל פעולה לכשלעצמה נמדדת כהצלחה או כשלון, ולא הסהכ. כשלון בגלל יותר מדי פעולות לא יעילות – שעדיף להמנע מהן, ופחות מדי פעולות יעילות. היעילות – עי להצמד לחזון בזמן הביצוע, + ביצוע מלא.
 

לעסוק בתחום הראוי

לעסוק במה שהכי מתאים לי, ובמה שהכי מעניין אותי. לעשות את מה שאני רוצה, כי אחרת אין סיפוק. הרצון הוא ביטוי של עוצמה. אם צריך לשנות את התחום – לעשות זאת באופן מדורג! אם יש פתאום הזדמנות – כן מותר שינוי פתאומי. אין מה למהר, ותמיד יש עוד הזדמנויות! החיפזון – מהשטן. יוצר תחרות במקום יצירה. הכל, תמיד, לטובה! טעויות בגלל פעולה חפוזה, שנובעת מפחד, ספק, או שכחת הסיבה הנכונה. ככל שיותר פעולה צצות יותר ויותר הזדמנויות, וצריך להשאר יציבה ולשמור על הדרך עי הכרת תודה.
 

עיקרון ההתרחבות במדע ההתעשרות

חוק טבע / הרצון ב'עוד', בהתרחבות, התקדמות > פרידה ומוות. באופן אינסטינקטיבי אנחנו נמשכים למי שיכול להעניק לנו יותר. הספר בא ללמד איך להשיג התרחבות מתמדת, ולהעניק זאת לכל מי שפוגשים. אני כמרכז היצירה, ממנו מוענקת התרחבות לכולם. לחשוב על זה ולהעביר את זה / הרגש / האמונה הלאה בזמן האינטראקציה, אפילו הכי קטנה – כמו למכור סוכריה לילד. להרגיש שמתעשרת. ביטחון שקט. ולעולם לא להתרברב!!! כי רק מסתיר פחד והיסוס. לעולם לתת לאנשים יותר ממה שקיבלתי מהם. להיזהר מהפיתוי לשלוט באחרים או להרשים!!! התאווה לכוח מניעה צבאות ועסקים = תחרות < יצירתיות, לא הולכות יחד. לרצות עבור כולם את מה שרוצה עבור עצמי / סמואל מילטון ג'ונס, 'שליט הזהב'.
 

האישיות המקדמת

ללמוד ממי שכבר השיג את מה שאני רוצה. לעשות כל יום מה שיכולה, על הצד הטוב ביותר שיכולה. לא מתוך תקווה שאחרים יקדמו אותי. מי שמתקדם הוא מי שיודע מה הוא רוצה, יודע שמסוגל להשיג זאת, ונחוש להפוך למה שהוא רוצה להיות. לתרגל נחישות, התקדמות והתרחבות – ואז יקרה או במסגרת העבודה, או שההזדמנות תופיע. כשפועלים וחושבים באופן מסויים הכל מתארגן ופועל לטובתנו.
 

מספר אזהרות והערות לסיכום מדע ההתעשרות

הכי חשוב תמיד להישאר יצירתית, ולעולם לא להתפתות לתחרות!!! כי אלו דפוסי חשיבה ישנים, שגורמים לאבד את שתפ התבונה העליונה. אף פעם לא לדבר על עצמי / העסק בדרך של רפיון ידיים או הרתעה. אף פעם לא להודות באפשרות של כשלון. לעולם לא להגיד שהזמנים קשים או שהתנאים לא ברורים – אלה קיימים אך ורק עבור אלו שנמצאים בממישור התחרותי. עבורי אלו הזדמנויות. אני יכולה ליצור את מה שאני רוצה, ואני נמצאת מעבר לפחד!!! להתאמן לחשוב ולראות את העולם כמשהו שמתהוווה וצומח. הרוע הוא אך ורק שלב נמוך יותר של התפתחות. לדבר תמיד במונחים של התקדמות. אף פעם לא להסכים להרגיש אכזבה! אולי הדברים לא קורים מתי שרוצה, אולי זה נראה לי ככישלון, אבל זה רק נראה כך! אם בוחרת במקום זאת להודות לה' על כך שרצוני בוטל – בהמשך הזמן תגיע הזדמנות הרבה יותר טובה ונכונה עבורי! התבונה יודעת טוב ממני מתי ההזדמנות צריכה להגיע, ומתי עדיף לווותר. כך כל כישלון פועל לטובתי. אני אמורה לשמור על האמונה, להיצמד למטרה, לתרגל הכרת תודה, ולפעול – כל יום, כמה שיכולה, הכי טוב. להסכים להיכשל, ולהמשיך – ההזדמנויות תופענה. כדאי לוותר על מקומות ואנשים שמעודדים רעיונות שסותרים את הכתוב בספר. לא לקרוא ספרות פסימית, ולא להתווכח. עדיף להרהר על החזון שלי, ולטפח הכרת תודה.
 

סיכום מדע ההתעשרות

לעבור מצורת מחשבה תחרותית לצורת מחשבה יצירתית, כדי להיות בהרמוניה עם התבונה הראשונית. להכיר תודה על הברכות שקיבלתי מאחדת את תודעתי עם תבונת החומר.
 
 
אני מזמינה אותך לשתף את הסיכום (:

אם יש לך שאלות או הצעות - תמיד אפשר
לכתוב לי בלינק הזה
 
©מיכל רון, אפריל 2020
 

מאמרים קשורים: 
שלחי לחברה

הצהרה: מיכל רון איננה רופאה, תזונאית, דיאטנית או נטורפתית, ושירותי היעוץ והליווי מתבססים על ידע אישי ונסיון מצטבר. יש לראות את הכתוב באתר זה כהמלצה בלבד, ובשום אופן אין לראות בו תחליף לטיפול מסוג כלשהו.

WhatsApp icon by Icons8