קורס ניהול פרויקטים - חינם

שלחי לחברה

7 השלבים בקורס ניהול פרויקטים
7 השלבים בקורס הזה לניהול פרויקטים הם:

  1. לראות מה אני רוצה
  2. להגדיר את זה במלים מדידות
  3. לחלק לתת סעיפים, ואותם לתת סעיפים וכן הלאה
  4. לראות מה צריך לעשות כדי להגשים כל סעיף
  5. לשים את כל הדברים שצריך לעשות במסגרת זמן - יומן
  6. לעשות בכל פעם את מה שצריך לעשות עכשיו
  7. ולראות מדי פעם אם הדברים הולכים לכיוון שאני רוצה, יש דברים שרוצה לקדם יותר, אם יש דברים שכבר לא רלבנטיים עבורי, ואיפה אני תקועה

הסבר מקוצר שלהם יש בלינק הזה
ולהלן הפירוט עם ההדגמות של הקורס, ביישום לניהול פרויקטים לא רק בעבודה, אלא גם בחיים שלנו:
 

שלב 1 בקורס ניהול פרויקטים: איך להגדיר את מטרת הפרויקט

אם הגעת כמנהל לפרויקט שהוא כבר מוגדר אפשר לכאורה לוותר על השלב הזה, ובכל זאת – תמיד כדאי לחדד לעצמך בדיוק מה מצופה ממך, או, אם מדובר על פרויקט שלך שאתה רוצה להוציא לפועל, בוודאי שכדאי לך להשקיע את הזמן כדי להגדיר את מטרת הפרויקט.
יש כמה אופציות לעשות את זה: אפשר פשוט לשפוך על הנייר כל מה ש'בא' להשיג, או לשבת ולדבר עם כל האנשים שרלבנטיים לנושא, לגבי כל תחום שהוא בחיים. ממש לעבור על כל תחום ותחום ולראות מה אני מאחלת לעצמי; אפשר אפילו להגדיר את זה לעצמי בציור, או לגזור תמונות מעיתונים. אם יהיה לך תמונה ברורה של מה שאתה רוצה תלויה על הקיר יש לך יותר סיכויים להגשים אותך – הנה סרטון בנושא.
הנקודה העיקרית היא שיהיה לי ברור מה בדיוק אני רוצה!
לאחר מכן בוחרים משהו או שניים שרוצים להגשים. יכול להיות גם אחד גדול, או חמישה קטנים.
הרעיון הוא שאפשר לנהל את הפרויקטים האלה תוך פרק זמן שייתן לך הרגשה של הישג והתקדמות, שתוכל לראות בעצמך שזה עובד, שהצלחת לנהל את הפרויקט ולהגשים את מה שרצית.
 

שלב 2 בקורס ניהול פרויקטים: הגדרת של תת-משימות

אם, למשל, מטרת הפרויקט שבחרת להגשים היא להרוויח יותר כסף (טיפ: כדאי לתת שם לפרויקט!), צריך לרשום את כל האופציות שהצלחת לחשוב עליהן כדי להוציא לפועל את הפרויקט הזה, ולגרום לו להתממש: לקבל העלאה במשכורת; למצוא הכנסה נוספת; לשנות עבודה או מעסיק, וכד'.
 

שלב 3 בקורס ניהול פרויקטים: אופרציונליזציה

אופרציונליזציה היא מושג של מדעי החברה שמשמעות להגדיר משהו בצורה שאפשר למדוד אותה. למשל: לא 'להרוויח יותר כסף', אלא 'להרוויח 10, 15, 30 אלף שח נקי בחודש' – כך שתוכל לבדוק אם השגת את המטרה של, או לא.
יש אנשים שגם להגדיר מסגרת זמן עוזר להם. לי זה עוזר מאוד. אני יודעת שיש אנשים שאותם זה מלחיץ. למשל: עד 1.1.2012 להרוויח 12 אלף שח נקי בחודש.  כדאי לשקול גם את האפשרות להגדיר בצורה מדידה לא רק את מה שאתה רוצה להשיג, אלא גם מתי – עד ה 30 בינואר 2017, או קודם לכן.
 

שלב 4 בקורס ניהול פרויקטים: לרשום את כל מה שצריך לעשות כדי שהדברים יקרו

למשל: לדבר עם הבוס; לראות איך אני יכולה לייצר הכנסה נוספת, ומה אני צריכה לעשות בשביל זה; לראות במה או אצל מי הייתי רוצה לעבוד במקום במקום הנוכחי.
חשוב מאוד לכתוב את כל האפשרויות. תהיינה כאלה שיעלו לך בראש, שאולי תדחה על הסף, אבל אולי פתאום תחזור אליהן אחרי כמה חודשים. ולפעמים יהיו רעיונות שיהיה חשוב לכתוב, ואחכ, כשיש יותר זמן, לשבת ולפרט בנושא – לתת למידע ולרעיונות להגיע אליך בפירוט כשהזמן מתאים.
גם כאן, לאחר שכתבת את כל האפשרויות, יכול להיות שתחליט לבחון רק 2 או 3 אופציות, ולא את כולן. אם תצליח – מה טוב, ואם לא – תמיד אפשר לחזור ולבחון אופציות נוספות במועד מאוחר יותר.
טיפ: תמיד אפשר גם לחזור ולהוסיף עוד אפשרויות לכל אחד מהשלבים בכל שלב שהוא.
 

שלב 5 בקורס ניהול פרויקטים: לקבוע זמן לביצוע הפרויקט

פשוט, לכתוב ביומן – ביום ב' לבקש פגישה עם הבוס כדי לדון בשכר שלי; ביום ד' בין השעות 18:00 – 20:00 לשבת על הנט ולבדוק הצעות עבודה; לקבוע לי ראיון עבודה אחד לשבועיים הבאים, או שניים לחודש הבא; לגשת להתראיין בחברת כוח אדם.
מאוד מאוד חשוב שיהיה לך יומן. אפילו אם זה היומן בנייד. וכדאי גם – שהוא יצפצף לך תזכורות.
כי אם זה כתוב – זה נותן אומץ לבצע את הדברים. זה גם מאפשר לך להתחיל את השיחה בנושא אם קשה לך: 'שלום, אני רוצה שנקבע זמן לדבר על העלאה בשכר שלי. מתי יהיה לך נוח?'
כשיש יומן הדברים מתחילים להיות מסודרים, וכשהם כתובים יש יותר סיכויים שהם גם יקרו במציאות...
 

שלב 6 בקורס ניהול פרויקטים: ביצוע הפרויקט

זה השלב שהכי מודד את רמת הרצינות שלך. כאן הכי תופסת האמרה 'יגעתי ומצאתי, תאמין!'
אם השלב הזה לא יוצא לפועל, כדאי אולי לחזור לשלב הראשון, ולבדוק האם באמת בחרת את מה שאתה הכי רוצה להגשים, את מה שבאמת הכי חשוב לך.
השלב הזה גם, לפעמים, הוא הכי קשה. כי הוא אומר להתמודד עם כל התירוצים שלנו, עם כל הפחדים, עם כל האמונות, החששות והספיקות, ובמקום – לבצע ולהצליח, למרות הכל!!!
 

שלב 7 בקורס ניהול פרויקטים: ביקורת והגשמה עצמית

המילה 'ביקורת' עושה להרבה אנשים רע, וחבל. במקום, פשוט תקדיש מדי פעם את הזמן ותשאל את עצמך האם יש לי את מה שאני רוצה? האם טוב לי עם מה שיש לי?
ואם התשובה היא לא לגבי חלק מהדברים – מה צריך לשנות? האם יש לי את הכוח והמוטיבציה לשנות? איך אני ממשיכה הלאה?
משפרת את הפרויקט הקיים?
מתחילה פרויקט נוסף?
 
שיהיה בהצלחה  (-:
© מיכל רון, פברואר 2010
ליוני

מאמרים קשורים: 
שלחי לחברה

הצהרה: מיכל רון איננה רופאה, תזונאית, דיאטנית או נטורפתית, ושירותי היעוץ והליווי מתבססים על ידע אישי ונסיון מצטבר. יש לראות את הכתוב באתר זה כהמלצה בלבד, ובשום אופן אין לראות בו תחליף לטיפול מסוג כלשהו.

WhatsApp icon by Icons8