5 דרכים להתמודדות עם תסכול בעבודה

תסכול זה רגש לא נעים

דלית מתוסכלת. היא ממש כועסת, והיא לא רוצה לכעוס.
זה לא נעים להיות מתוסכלים, ולפעמים זה עלול גם לפגוע באחרים ובנו.
התסכול כבר מעייף אותה, והיא לא נהנית יותר בעבודה.
 

תסכול בעבודה כהתחלה של הצלחה בחיים

מאידך, התסכול הוא סימן טוב, כי הוא מצביע על התקדמות,
והדבר היחיד שצריך ללמוד הוא איך להתמודד עם תסכול בצורה מיטיבה, שתאפשר לנו להמשיך ולהגשים את השאיפות שלנו להצליח בחיים.
הצלחה בחיים משמעה להגיע מנקודה אחת לנקודה הבאה – ממשכורת מסויימת, למשכורת גבוהה יותר, מעבודה מסויימת לעבודה חדשה, ממצב של חוסר – בכסף, בחברים, באהבה, למצב של שפע.
זו המשמעות של התקדמות ושל צמיחה – שיוצרות הצלחה בחיים.
 

איך תסכול קשור להצלחה בחיים

אחד המאפיינים של תנועה, או התקדמות, זה חיכוך.
קל להרגיש את זה כשמנסים להתקדם במים – זה קשה יותר מאשר להתקדם באוויר.
כשאנחנו סתם מתקדמים – הולכים מנקודה לנקודה בחיים, פחות מרגישים את זה, כי אנחנו הולכים דרך האוויר. אבל כשמתקדמים מהר – במכונית, למשל, מרגישים את 'התנגדות' האוויר לתנועה – ולכן גם צריך את האווירודינמיקה.
 
גם בחיים זה ככה –
כשאנחנו מתקדמים, נוצר חיכוך.
לחיכוך הזה אנחנו קוראים תיסכול.
לכן, תכופות כשאנחנו חווים תיסכול, מה שזה בעצם אומר הוא שאנחנו מתקדמים להצלחה בחיים.
וזה דבר טוב, ואת זה חשוב לזכור.
זו הדרך הראשונה להתמודדות עם תסכול – לזכור שתסכול זה דבר טוב!
 

מה הבעיה עם תסכול?

התסכול מתחיל להוות בעיה בחיים שלנו כשהוא הופך לכעס, ופוגע בנו ובאחרים, כשהוא עומד בינינו ובין יחסי אנוש טובים, התקדמות בעבודה, הרגשה טובה, וכד'.
איך מתמודדים עם הבעיות שהתסכול והכעס יוצרים?
לומדים לפרוק כעס בטוב, בלי לפגוע באחרים ובלי לפגוע בעצמנו.
 

איך להתמודד עם תסכול בלי להרוס

בדרך כלל נראה לנו שאם 'נהרוס' את מקור התסכול והכעס, גם הכעס והתסכול יעלמו –  אם נהרוג את מי שמעצבן אותנו, נרגע. ולא היא!
כמו שאי אפשר 'להרוג' את האוויר ולנסוע מהר יותר, כך גם אי אפשר לפגוע במי ובמה שמולם נוצר החיכוך, באנשים או בדברים שמתסכלים אותנו וגורמים לנו כעס.
 
מה שכן יעזור לנו להתמודד עם תסכול הן 4 השיטות הבאות:
1. לכתוב מכתבי כעס למי שהכעיס אותנו (בלי לשלוח!!!)
2. לתת לכעס ביטוי מילולי - לצעוק, לקלל, וכד' – כשאנחנו לבד!!! (למשל – לצעוק לתוך כרית, או לשים מוזיקה רועשת, ואז השכנים לא שומעים)
3. לתת לכעס ביטוי פיזי – לעשות ספורט או להרביץ לכריות, למשל.
4. לתת לכעס ביטוי חומרי – לקשקש על דפים, למשל.
 

סיכום 5 השיטות להתמודדות עם תסכול

תכופות הכעס והתסכול הם רק תופעות לוואי של התקדמות אישית בדרך להצלחה בחיים. אם נזכור את זה כבר נרגיש טוב יותר בקשר לתסכול שלנו, כי נראה בו סימן טוב, כמו הרעש שהאויר עושה כשנוסעים במכונית מהר.
יש עוד 4 שיטות להתמודד עם תסכול בלי לפגוע באנשים אחרים, ובלי לפגוע בעצמנו.
אם תאמצי את השיטות האלה ותתרגלי אותן תגלי שאת מצליחה בחיים הרבה יותר, ובקלות!
 
אם יש לך עוד שאלות – תמיד מוזמנת לפנות אלי בלינק הזה
© מיכל רון, מאי 2010 

מאמרים קשורים: 

הצהרה: מיכל רון איננה רופאה, תזונאית, דיאטנית או נטורפתית, ושירותי היעוץ והליווי מתבססים על ידע אישי ונסיון מצטבר. יש לראות את הכתוב באתר זה כהמלצה בלבד, ובשום אופן אין לראות בו תחליף לטיפול מסוג כלשהו.