הגשמה עצמית - מה הסוד?

שלחי לחברה

הסוד של הגשמה עצמית

בהגשמה עצמית יש תאוריה ויש מעשה. בתאוריה אנחנו רוצים הרבה דברים. בתאוריה אנחנו גם יודעים שאפשר. בתכלס הגשמה עצמית זה דבר קשה, כי אנחנו בטלנים מדי, וכי מה שאנחנו רוצים זה קשה ורחוק מדי. אז איך בכל זאת מוציאים לפועל הגשמה עצמית?
כל יום קצת!!!
 

הגשמה עצמית בצעדים קטנים וקלים

כן, כן! אפשר להגשים כל דבר שאתה רוצה אם פשוט כל יום תעשה משהו אחד שיקדם אותך לשם. זה צריך להיות משהו קטן, שלא לוקח הרבה זמן, ולא הרבה מאמץ. אפילו רק להזכיר לעצמך מה באמת יהיה עבורך הגשמה עצמית, או לחשוב מה תעשה מחר.
 

הגשמה עצמית בזוגיות

אחת התלמידות שלי עברה לגור עם החבר שלה. כל הבית היה מלא ארגזים והיא לא ידעה איך לצאת מזה. שניהם עבדו כל יום עד מאוחר, ובסוף השבוע הם רצו לנוח. מובן, לא?
היא מאוד שמחה על זה שהם גרים ביחד – עבורה זו בהחלט היתה הגשמה עצמית, אבל זה לא הרגיש כמו הגשמה עצמית, כי הבית היה עדיין מלא ארגזים, שלאף אחד לא היה כוח לפרק.
הצעתי לה, במקום לעשות הכל בבת אחת, לפרק כל יום רק ארגז אחד. ידענו שאולי זה יקח 3 שבועות, אבל שלושת השבועות האלה יהיו גם כייפיים וגם טובים.
כי:
א. ההגשמה העצמית מתקדמת - יש כיוון, והוא כיוון טוב. כל פעם נהיה קצת פחות ארגזים, קצת יותר סדר וקצת יותר מקום.
 
ב. ההגשמה העצמית לא מפחידה ולא מאיימת. המעבר מחיים לבד לחיים ביחד הוא מעבר די קיצוני. כשהיא סידרה כל יום רק ארגז אחד שניהם קיבלו מספיק זמן להסתגל לסטטוס החדש. במקום שפתאום לא יהיה מקום בארון ויגורו 2 אנשים באותו בית, לאט לאט מתרגלים לזכור איפה כל דבר, ומתרגלים לראות את הדברים המשותפים בארון.
מתינות זה דבר טוב – גם כשמדובר בהגשמה עצמית.
 

הגשמה עצמית: דוגמא עם אוכל

כשאנשים באים אלי כדי לשפר את הרגלי האכילה שלהם אני אף פעם לא מעבירה אותם בבת אחת לתפריט בריא. נכון, אכילה נכונה מהווה הגשמה עצמית עבור הרבה אנשים, אבל אם עושים את זה מהר מדי זה לא מחזיק זמן. עדיף, במקום, לאכול פעם ביום משהו 'בריא' – 10 שקדים קלופים; 3 אגוזי ברזיל; בטטה; אורז מלא; כף זרעי פשתן טחונים... משהו קטן, אחד, שיהפוך את ה'בריא' לכייף, עד שלאט לאט האוכל הבריא הופך להרגל שנכנס בקלות לתוך חיינו.
מסקנה: הגשמה עצמית יכולה להיות דבר פשוט וכייפי, וכך גם כל דבר טוב שאנחנו רוצים להכניס אל החיים שלנו.
 

סיכום: הגשמה עצמית עי שינויים הדרגתיים ועקביים בחיים

שינויים גדולים וקיצוניים נוטים להתהפך, בתנועת מטוטלת, ולהחזיר אותנו בדיוק למקום שממנו רצינו להחלץ (ואולי אפילו למקום גרוע יותר.)
אם אנחנו באמת רוצים להגשים את עצמנו עדיף, לכן, לפעול בצעדים קטנים, אבל עקביים. קצת בכל פעם מאפשר לנו להסתגל באיטיות ובהדרגתיות להרגלים חדשים וטובים יותר, לחיים שמחים וממלאים יותר, ובאופן כללי – להגשמה עצמית.
 
© מיכל רון, מרץ 2007

מאמרים קשורים: 
שלחי לחברה

הצהרה: מיכל רון איננה רופאה, תזונאית, דיאטנית או נטורפתית, ושירותי היעוץ והליווי מתבססים על ידע אישי ונסיון מצטבר. יש לראות את הכתוב באתר זה כהמלצה בלבד, ובשום אופן אין לראות בו תחליף לטיפול מסוג כלשהו.

WhatsApp icon by Icons8